050-8390552

עו"ד מקרקעין / משקים ונחלות

משרדנו עוסק בכל תחום המקרקעין רכישה ומכירת דירות והתמחות מיוחדת בהסדרת משקי עזר ונחלות במושבים, משרדנו מתמחה בהיבטים המשפטיים הספציפיים של מושבים (קהילה חקלאית שיתופית) ועיזבונות (חלוקת רכוש לאחר פטירת האדם). מנהל משרדנו, עו"ד אלון מליחי בעל ידע מעמיק ומומחיות בחוקים ובתקנות המסדירים תחומים אלה.

ישנם מספר תחומי אחריות ותחומי התמחות מרכזיים של משרדנו המתמחה במושבים ועיזבונות, ביניהם:

  1. עסקאות /נדל"ן:  עסקאות רכישת משקי עזר ונחלות במושבים , לרבות קנייה, מכירה, השכרה והשכרה של קרקעות חקלאיות או נכסים אחרים.
  2. ייעוד שינוי וניצול ו/או דמי שימוש בקרקע: סיוע ללקוחות בניווט בתקנות והחלטות מינהל מקרקעי ישראל , ניצול ייעוד הקרקע , המורכבות ושימושי הקרקע הספציפיים למושבים. זה כולל קבלת היתרים לפעילויות הקשורות לחקלאות, בניית מבנים או ביצוע שינויים בקרקע.
  3. סקירת חוזים וניסוח: בחינה וניסוח חוזים הקשורים למושבים, כגון הסכמי חכירה, חוזי ניהול משק, הסכמי שותפות או הסכמי שיתוף פעולה. תוך שמירה והגנה על האינטרסים של לקוחותינו ועמידה בחוקים הרלוונטיים.
  4. תכנון עיזבון: משרדנו מעניק הכוונה וסיוע משפטי בתכנון עיזבון ליחידים/יורשים המתגוררים במושבים. תכנון עיזבון כרוך בעריכת צוואות צופות פני עתיד, פתיחת חשבונות נאמנויות ומסמכי ייפוי כוח, טיפול בסוגיות כמו אפוטרופסות לקטינים או אנשים חסרי יכולת. עניין זה חיוני כדי להבטיח העברה חלקה של רכוש לאחר מותו של האדם.
  5. ניהול צוואה ועיזבון: כאשר אדם נפטר, יש להסדיר ולחלק את נכסיו וחובותיו לפי צוואתו או חוקי המדינה אם אין צוואה. אנו מדריכים את לקוחותינו בתהליך המשפטי של צוואה, הכולל מתן תוקף לצוואה, זיהוי והערכת נכסים, תשלום חובות ומיסים נותרים, חלוקת נכסים למוטבים ופתרון סכסוכי ירושה. כמו כן, עוזרים להבטיח הליך צוואה חלק ויעיל תוך טיפול בכל מחלוקת משפטית או אתגרים שעלולים להתעורר והבטחת עמידה בדרישות החוק.
  6. יישוב סכסוכים: כאשר מתעוררים מחלוקות או אתגרים במהלך ניהול עיזבון או צוואה, אנו יכולים לייצג לקוחות בגישור, משא ומתן או ליטיגציה. בנוסף, אנחנו פועלים כדי להגן על האינטרסים של לקוחותינו ולפתור קונפליקטים הקשורים לחלוקת נכסים, פרשנות של צוואות או נאמנויות, או חששות לגבי ביצועי המבצע.
  7. עמידה בתקנות: במשרדנו, נשארים מעודכנים בחוקים והתקנות המתפתחים כל הזמן הנוגעים למושבים ולנחלות ומבטיחים שלקוחותינו מצייתים לתקנות אלה ומספקים הנחיות לגבי כל פעולות משפטיות נדרשות.
  8. תכנון הירושה: במושבים, נושא תכנון הירושה הוא מכריע כדי להבטיח העברה חלקה של הרכוש והאחריות מדור לדור. עורכי דין מקרקעין המתמחים במושבים ועיזבונות מסייעים למשפחות וליחידים ליצור תוכניות עיזבון המתחשבות בהיבטים הייחודיים של המושבים, כגון העברת קרקעות חקלאיות ומניות שיתופיות, דיני ירושה ודינמיקה משפחתית.

כאשר מחפשים עורך דין מקרקעין המתמחה במושבים ונחלות, חשוב למצוא מישהו בעל ניסיון וידע רב בתחומים ספציפיים אלו. עליהם להיות בעלי רושם של טיפול מוצלח בתיקים הקשורים למושבים ועיזבונות, ולהכיר את האתגרים הייחודיים והדרישות המשפטיות הקשורות בהם.

עורך דין מושבים

עוד בנושא

פינוי – בינוי ו/או תמ"א 38

תמ"א 38 ו"פינוי בינוי" שני מושגים בהתחדשות העירונית. אך השוני בניהם רב. פרויקט "פינוי-בינוי", מי לא שמע על המושג הזה? אולי אף בוצעה אליכם פניה ישירה להצטרף לפרויקט שכזה בבניין

קרא עוד »