050-8390552

התנגדות לצו קיום צוואה

דיני צוואות וירושות נחשבים לרגישים במיוחד, שכן מי שיכול ליישב סכסוך כזה או אחר כבר לא נמצא בין החיים והיורשים, ביחד עם מערכת המשפט, צריכים להלך בין הטיפול ולהבין בדיוק מה צריך לעשות ואיך צריך להתנהל. במידה ויורשים פונים על מנת לקיים את הצוואה שהותיר המנוח אפשר להגיש התנגדות לצו קיום צוואה, זאת מתוך כמה טעמים, אך חשוב מאד לדעת שבתי המשפט הדנים במקרים אלה לא ממהרים לבטל את קיומן של צוואות וצריך להוכיח מעל לכל ספק סביר וממוצע שאכן יש בעיה עם התוכן של הצוואה המדוברת. במקרה ספציפי זה חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין שעוסק בתחום.

מה המשמעות של התנגדות לצו קיום צוואה?

צוואה היא מסמך חשוב בעל תוקף משפטי והיא בעצם ההוראות האחרונות של אותו אדם שהלך לעולמו. הוא זה שהחליט בעודו בחיים איך לחלק את הרכוש והכספים אשר עומדים לרשותו ואת הצוואה יש לקיים. התנגדות לצו קיום צוואה יכולה לנבוע מבקשה לבחון האם יש צוואה מאוחרת יותר מזו המפורסמת שהתוכן שלה שונה מזו שנחשפה, ממחשבה על כך שנפלו פגמים בעצם עריכת הצוואה או שמא היורשים סבורים שהצוואה לא משקפת נאמנה את רצונו של המנוח, מה שיוביל לחשדות שהיא נערכה תחת לחצים ולא מתוך רצונו החופשי ומיוזמתו האישית.

איך מתבצעת ההתנגדות הלכה למעשה?

על מנת להגיש התנגדות לצו קיום צוואה צריך לפנות אל עורך דין שעוסק בצוואות וירושות שיבחן לעומק את המקרה וישמע את הטענות של אותו יורש. יתכן גם שכלל לא מדובר ביורש אלא באדם שסבור שהוא צריך להימנות בין היורשים. לא כל סיבה תהיה מוצדקת לשם התנהגות לצוואה ומכאן הצורך, שלא לומר ההכרח, לקבל ייעוץ משפטי פרטני ולהציג את כלל המסמכים והתיעוד שיוכיחו את טענתו של זה המתנגד לצוואה המדוברת. לאחר שצוואה זו או אחרת נחשפת יש שבועיים להתנגד לה.

אלון מליחי הוא עורך דין ונוטריון המציע שירותים מתקדמים ומקצועיים בדיני משפחה ובכלל זה בנושאי ירושות וצוואות. אנו מאמינים בשמירה על קווי תקשורת פתוחים וזמינים באופן אישי כדי לתת מענה לכל דאגה או שאלה של לקוחותינו.

התנגדות לצו קיום צוואה

עוד בנושא

פינוי – בינוי ו/או תמ"א 38

תמ"א 38 ו"פינוי בינוי" שני מושגים בהתחדשות העירונית. אך השוני בניהם רב. פרויקט "פינוי-בינוי", מי לא שמע על המושג הזה? אולי אף בוצעה אליכם פניה ישירה להצטרף לפרויקט שכזה בבניין

קרא עוד »