050-8390552

התנגדות לצו ירושה

צו ירושה הוא ההוראה שתינתן בנוגע לחלוקת עיזבונו של אדם שהלך לעולמו אך לא השאיר אחריו צוואה. על פי החוק במדינה עיזבון מחולק או על פי צו ירושה (כאמור בהיעדר צוואה שהמנוח ערך טרם מותו) או על פי הצוואה שהותיר. ישנו חלון הזדמנויות קצר מאד שבמהלכו אפשר להגיש התנגדות לצו ירושה או לצו קיום הצוואה אך חשוב מאד לשים לב לקריטריונים אשר בגינם אפשר לבצע זאת. במידה וחשים שנעשה עוול או שחלוקת העיזבון לא עומדת לשקף את רצונו של המנוח – חשוב לפנות בדחיפות ובהקדם לעורך דין שעוסק בתחום זה ויוכל לייעץ ולהנחות בנוגע לדרך הנכונה להתנהל.

המשמעות של התנגדות לצו ירושה

מערכת המשפט בישראל מקפידה מאד על חלוקת עיזבונות בדיוק כפי שהמנוח רצה לפני מותו ובהיעדר צוואה שיש בה הוראות באשר לחלוקת העיזבון – יש לפעול על פי צו הירושה של המדינה. התנגדות לצו ירושה משמעה הטלת דופי בכך שחלוקת העיזבון על פי חוק הירושה לא תתבצע על פי רצונו של המנוח ויש מקרים שבהם יש מי שסבור שהוא אמור להיות יורש אך על פי חוק הירושה אין הוא מהווה חלק מהיורשים. חשוב לציין שמערכת המשפט תיבחן לעומק ובצורה יסודית כל טענה שכזאת וצריך להוכיח אותה מעל לכל ספק על מנת שהירושה אכן תתחלק בצורה אחרת מאשר על פי הצו.

החשיבות של פנייה אל עורך דין

כאמור – אין זה עניין פשוט להתנגד לצו ירושה ולגרום לחלוקה אחרת של העיזבון, שלא על פי צו הירושה. התנגדות לצו ירושה חייבת להיות מנומקת ומוכחת ולא תמיד אפשר לעשות את זה. יתרה מכך – במקרים רבים הניסיון להתנגדות נובע מסערת רגשות או תחושות קיפוח ובאלה אין בסיס אמיתי שאפשר יהיה בגינו לבטל את צו הירושה ולחלק אחרת את העיזבון של המנוח. מכאן שחשוב לבחון לעומק כל מקרה לגופו בעזרת עורך דין מנוסה בתחום.

מתעניינים בייעוץ בנוגע להתנגדות לצו ירושה? פנו אל עורך דין ונוטריון אלון מליחי וקבלו את כל המידע הקונקרטי עבורכם. במשרדנו הלקוח במקום הראשון. אנו מציעים תמיכה מלאה, מלווים את לקוחותינו, נותנים מענה בכל שלב, חושבים צעד קדימה עבורם ומבטיחים שהם מעודכנים היטב.

התנגדות לצו ירושה

עוד בנושא

פינוי – בינוי ו/או תמ"א 38

תמ"א 38 ו"פינוי בינוי" שני מושגים בהתחדשות העירונית. אך השוני בניהם רב. פרויקט "פינוי-בינוי", מי לא שמע על המושג הזה? אולי אף בוצעה אליכם פניה ישירה להצטרף לפרויקט שכזה בבניין

קרא עוד »